Tulevaisuus edessä.

Hei ja tervetuloa elämääni!

Uuden elämäni ensimmäinen päivä on 17.9.2018. Olen 32- vuotias, jolla on kehittynyt vaikea-asteinen uniapnea sekä taustalla aikaisemmin astma. Perusteellisen tutkimisen johtopäätöksenä syynä voidaan pitää ylipainoa sekä tupakointia.  Lisäksi perussairautenani on idiopaattinen intrakranielli hypertensio, eli hyvänlaatuinen aivopaine. Täysin ei tiedetä miksi minulla se on, mutta keskivartalolihavuutta ja sukupuolta epäiltiin. 

Tässä minä viime elokuussa.


Olen koko elämäni ollut isompi kokoinen. Teini-iässä ja aikuisiän alkuvaiheilla ylipainoni pysyi vielä kurissa. Nyt havahduin siihen, että painoa on liikaa. Housujen koossa olen siirtynyt 50 -> 54 ja paidoissa joudun käyttämään jo xxxl kokoa. Huolestuttavin tieto tuli laboratoriotutkimuksissa, jossa paasto sokerini oli 6.5. Tavoite on alle 6. Tähän asti olen pysynyt alle 6, mutta nyt se oli pompsahtanut. Kun nyt päästiin lukujen makuun, minun BMI on 52. Pituuteni on 165cm ja painoni 140kg. Ylipainoa on noin 70kg.

Nyt siihen miksi tämä päivä on uuden elämäni ensimmäinen päivä. Olen kokeillut elämäni aikana vaikka millaisia dieettejä ja erilaisia liikuntamuotoja. Olen kokeillut personal trainerin käyttöä sekä itsenäisesti lujasti uskoen laihduttanut. Mikään ei ole toiminut, koska kannustin on puuttunut. Nyt kaveriporukalla saatiin loistava idea. Käytetty idea, jonka moni on keksinyt, mutta jostain syystä keksimme sen vasta. Laihdutamme kilpailun avulla. Suurin pudottaja tyyliin. Jokainen maksaa osallistumismaksun ja voittaja saa sen.  Tutkimme vanhoja ruokaohjeita edellisistä dieeteistä ja käytämme internettiä avuksi ja luomme oman tyylimme laihduttaa. Kannustus ja tuki on suuressa osassa, mutta itseäni myös kilpailuvietti vie eteenpäin.

Haluan jakaa matkani läpi helvetin, siihen kun aurinko alkaa paistaa. Viikon päästä se kaikki alkaa. Postailen teille tänne ruokailuistani, liikunnasta, tunteista ja jos sinulla on ideoita tai vinkkejä, otan mielelläni niitäkin vastaan.

Kommentit

  1. Loistavaa!! Ihana päästä seuraamaan sun matkaa. Järjestättekö yhteistreenejä tai saako jostain seurata muidenkin kilpailijoiden matkaa? Tsemppiä koitokseen, tukena ollaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on ihan tällänen kaveriporukan epävirallinen juttu joten tän blogin kautta voi seurailla.

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Arkeen ei olekaan niin helppo palata.

Terveydestä on syytä olla kiitollinen.

Sairaalareissu jatkuu.